Thursday 18 January 2018

الانتقال المتوسط من بين تاتا موتورز


تاتا هيكسا سوف أطلقت في روبية. 11.99 لكح كشفت شركة تاتا موتورز عن سيارة الدفع الرباعي هيكسا سوف في معرض جنيف للسيارات لعام 2016 في شكلها المفهومي الذي جعلت أول ظهور لها في الهند في معرض السيارات 2016. و هيكسا هو نموذج جديد تماما أن 8217s حصلت على كروس العش التصميم ولكن الأجهزة مناسبة لرحلات خفيفة على الطرق الوعرة. تم إطلاق تاتا سداسي الجديد في 18 يناير 2017. تاتا سداسي السعر في الهند يبدأ في جمهورية صربسكا. 11.99 لكح (إكس-شروم ديلهي). في مثل هذه النقطة السعر، و هيكسا منافسيه ماهيندرا XUV500. بدأت محركات اختبار من سداسية جديدة بالفعل في وكلاء تاتا أذن. انقر هنا ل تاتا سداسي اختبار محرك مراجعة. أيضا، قراءة على ل تاتا سداسي السعر الجديد، الهند إطلاق التفاصيل والمواصفات والأميال - تاتا لديها عدد من إطلاق جديدة اصطف للسوق الهندية. على مدى الأشهر القليلة المقبلة، تاتا ستطلق طائرة كايت 5 و نيكسون المدمجة سيارات الدفع الرباعي. يصبح سداسي أغلى نموذج تاتا حولها. إطلاق سداسي ستتبعه تياغو أمت، طائرة ورقية 5 و نيكسون في عام 2017. يمكنك التحقق من سداسية جديدة في مركز تجربة سداسي أطلقت مؤخرا. تاتا سداسي الهند تفك يرجى ملاحظة - وسيتم تقديم جميع الزخارف أعلاه في كل مقاعد 6 مقاعد و 7 مقاعد التكوينات. أسعار تاتا سداسي تبدأ في جمهورية صربسكا. 11.99 لكح (صالة العرض السابقة). عند هذه النقطة السعرية، تأتي هيكسا بمثابة اقتراح قيمة مقابل المال. حجوزات لالهيكسا مفتوحة بالفعل وتاتا يدعي سداسي تلقى حوالي 250 الحجوزات في غضون بضعة أيام. Here8217s نظرة على منافسيه الرئيسية من سداسي وتسعيرهم 8211 تاتا سفاري ستورم روبية. 12.0-18.03 لكح رس. 9.99-14.60 لكح رس. 10.51-15.36 لكه تويوتا إنوفا كريستا رينو لودجي ستيبواي رس. 13.73-20.93 لكح رس. 8.88-13.04 لكح رس. 9.44-11.27 لكح يمكن أن يكلف الهيكسا أقل قليلا من XUV500. وسوف يكلف أيضا أقل من إنوفا كريستال. ومع ذلك، فإنه أكثر تكلفة من سفاري ستورم. كما هو الحال مع معظم منتجات تاتا، فإنه عشرات عالية على القيمة مقابل المال. تاتا هيكسا ميليج ونحن نتوقع أن هيكسا لديها متوسط ​​المسافة أعلى من سفور ستورم. وهذا يعني أن سداسي يمكن أن تقدم الأميال من 12 كمبل في المدينة وحوالي 15 كمبل على الطريق السريع. تاتا هيكسا المواصفات الطول x العرض x الارتفاع 4788 x 1903 x 1791 مم نوع العجلة والحجم 16 بوصة فولاذ (ز، شم) 19 بوصة السبائك (شت) نوع المحرك الإزاحة 2.2 لتر فاريكور ديزل فاريكور 400 ديزل 5 سرعات يدوي 6 سرعات يدوي و 6 سرعة السيارات 12-15 كمبل (يقدر) الدفع الرباعي رأينا أعلاه هي مواصفات تاتا سداسية الرسمية. المحرك في تاتا هيكسا هو محرك الديزل 2.2 لتر مألوفة. وهو متوفر في اثنين من غويز 8211 فاريكور 320 و فاريكور 400. المحرك أكثر قوة تنتج 154 حصان و 400 نيوتن متر. فاريكور 320 تقدم 149 بب و 320 نيوتن متر. هذه المحركات أيضا السلطة تاتا سفاري ستورم. وستكون الزخارف شم و شت من سداسي سداسي مع 6 سرعات يدوية أو ناقل حركة أوتوماتيكي 6 سرعات. يتوفر عزم دوران عند الطلب على نظام الدفع الرباعي على متغير شت العلوي. تاتا سداسي الأبعاد من حيث الأبعاد، تاتا سداسي جديد هو 4،788 ملم طويلة، 1،903 مم واسعة و 1،791 مم طويل القامة. لديها قاعدة عجلات 2،850 ملم. وهذا يترجم إلى الكثير من مساحة المقصورة. السداسي لديه إزالة الأرض 200 ملم. لديها سعة خزان الوقود من 60 لترا. تاتا هيكسا المميزات مصابيح أمامية ضوئية كروم زين على مصبغة الرادياتير ميد لأجهزة التحكم بالأجهزة التي تعمل باللمس نظام المعلومات والترفيه 19 بوصة عجلات ألمنيوم فو لوحة انزلاقية بريميوم المصابيح الخلفية أنابيب العادم المزدوجة تنجيد جلد ممتاز 10-سبيكر جبل نظام الصوت عجلة القيادة ملفوفة بالجلود كل عجلة بالسيارة من بورغ وارنر أنماط القيادة الإضاءة المحيطة للكابينة كونكستنكست أب كونترول هذه الميزات ستجعل سداسي السيارة الأكثر تحميلا في النطاق السعري. ميزات مثل نظام مكبر الصوت 10 جي بي إل و سوبر دريفينغ مودس تجعل هيكسا تبرز. عشرات سداسي جيدا حتى على الجبهة السلامة. تاتا سداسي مزايا السلامة ستة وسائد هوائية نظام فرامل مضاد للقفل نظام الفرامل الإلكترونية توزيع القوة الفرامل الإلكترونية التحكم في الجر قبل الملء محرك منع الحركة حساسات وقوف السيارات الخلفية كاميرا وقوف السيارات الخلفية مع المبادئ التوجيهية النشطة تاتا سداسي تصميم مراجعة 8211 الخارج حسنا، هناك 8217s تشابه طفيف إلى آريا، ولكن تاتا فعلت ما يكفي لإعطاء السيارة هوية فريدة من نوعها. على الجبهة، وغطاء محرك السيارة الجديد هو تملق بكثير ويتميز تصميم البطلينوس قذيفة. المصابيح الأمامية تبدو متطورة والشبكة مصحوبة بإدراجها الواسع والكروم لا يكفي لإخفاء أوجه التشابه. المصد هو تسليط الضوء الرئيسي هنا الذي يتميز سد الهواء أقل واسعة مع تحيط الألومنيوم المصقول. تتميز مصابيح الإسكان ذات الإضاءة الضبابية، التي تتميز بالضوء، بأضواء ليد تعمل في النهار مما يؤدي إلى واجهة أمامية جذابة للغاية. في حين تصر تاتا سداسي هو نموذج جديد تماما، هناك 8217s لا يزال بعض التشابه مع الأغنية في الملف الجانبي الجانبي. ومع ذلك، فإن سداسي يتميز الكسوة البلاستيكية لأقواس العجلات. ومن المثير للاهتمام، والكسوة يتميز رينج روفر إيفوك مثل شبك في منحنى التي يمكن أن تكون تلميحا نحو مشاركة أكبر من المهندسين لاند روفر. وقد تم إعادة تصميم الخلفية بالكامل. وهو يتميز الآن بأفقي فولكس واجن مثل مصابيح الذيل إضافة جرعة من الحاجة إلى الطابع الخلفي، كما تفعل العادم المزدوج، لوحة زلق فو الانتهاء في الألومنيوم المصقول، بكسد عمود، الخ تاتا سداسي التصميم الداخلي مراجعة تاتا سداسي ويتميز الداخلية جميع السوداء ويمكن للمرء أن يرى بوضوح تلميحات من لوحات زيست و Bolt8217s في الداخل. يتميز الكونسول المركزي بشاشة لمس بارزة مع محيط البيانو الأسود، كما أن الموضوع الزاوي العام يعمل بشكل جيد. وقد تم رفع عجلة القيادة مباشرة من زيست يضم ضوابط الصوت والهاتف وانتهت باللون الأسود مع لهجات الفضة. وظهر المفهوم الذي عرض في جنيف تكوين ستة مقاعد مع مقاعد الكابتن للصف الأوسط. هناك 12V مآخذ التيار الكهربائي وفتحات التيار المتردد للركاب الصف الثاني والثالث. وقد تم التخلص من سقف حفرة اصطف حفرة من أريا لصالح سقف أكثر مبطنة النسيج مبطنة. يتم ضمان سلامة الركاب من قبل 6 وسائد هوائية على متنها، التحكم الإلكتروني في الثبات، والمصابيح الأمامية التلقائي شعاع الإسقاط وماسحات استشعار المطر. تصميم نسخة الإنتاج من سداسي ليس خروجا كبيرا من شكل المفهوم، على أساس ما تم عرضه في معرض السيارات. السداسي هو بالتأكيد كروس أوفر جيدة جدا. ومن المرجح أن يحرك الأمور قليلا جدا في الفضاء لاكس 11-18. وقد اتخذت تاتا بوضوح قفزة هائلة إلى الأمام مع مفهوم سداسية. هذا هو في استمرار مع ما فعله مع زيست وبولت. تاتا هيكسا سوف هو احتمال آخر واعد من تاتا موتورز، ونأمل أن تؤدي أفضل بكثير من الأغنية. شاهد هذه المساحة للمزيد. تاتا سداسي خيارات الألوان تاتا هو تقديم سداسي في خمسة ظلال الطلاء بما في ذلك التنغستن الفضة أريزونا السماء الزرقاء رمادي البلاتين الفضة اللؤلؤ الأبيض تاتا سداسي المحرك ونقل Tata8217s كروس القادمة للبيع مع محرك الديزل فاريكور 400 لتر 2.2 لتر. لقد رأينا بالفعل هذا المحرك على سفاري ستورم. هذه الوحدة يجعل 156 حصان من الطاقة القصوى وعزم دوران الذروة من 400 نانومتر. يتم تقديم دليل من ست سرعات كخيار نقل قياسي. كما يتوفر خيار ناقل حركة أوتوماتيكي ب 6 سرعات. تاتا هيكسا يحصل على جميع العجلات محرك الإعداد جنبا إلى جنب مع 8216 سوبر القيادة modes8217. تبدو أمب التصميم الميزات الداخلية محرك قوي شبكة واسعة الخدمة بناء حساس الجودة متوسط ​​الوقود الأميال تاتا سداسي المشي حول مراجعة الفيديو لا تنزعج إلى بلوق السيارات الهند لمزيد من السعر تاتا سداسي والهند إطلاق التفاصيل. أيضا، ما رأيك في سعر تاتا سداسية في الهند يجب أن يكون اسمحوا لنا أن نعرف من خلال التعليق أدناه. آمل أن تحقق من تاتا سداسي اختبار محرك مراجعة. الجديد تاتا سداسية 2015 يبدو مثل سيميلاري رانج روفر إيفوك ولكن سداسي هو 6 مقاعد وأنه أطول من رينج روفر إيفوك. ولكن أنا أحب كلتا سيارتين في هذا الوقت تاتا هيكسا فاز تبيع أكثر ثم ماهندرا xuv500 في تبدو الحكيمة والأداء الحكمة. في ملامح ماهيندرا هو السباق على السباق. 8230 أريا والانطباعات الأولى تشير إلى أنهم قاموا بعمل لائق التي يمكنك أن تقرأ عن هنا. ولكن قد استقر متوسط ​​المشتري الهندي بما فيه الكفاية لفهم مدى قدرة السيارة حقا أو هو 8230 8230 ويجري التكهن بأن تصميم تاتا Q501 سوف تكون مستوحاة بشكل كبير من المفهوم السداسي الجديد الذي تاتا موتورز كشف النقاب مؤخرا في هذا العام 8217s جنيف للسيارات . الجديد هيكسا 8230 أنا ميد سيارة للحصول على قرض 8230 تاتا سداسي 8230 8230 ذي أريا أبدا أخذ حقا قبالة على الرغم من كونه منتج مختص جدا. أرسلت هذه المهندسين Tata8217s مرة أخرى إلى لوحة الرسم وأنها قد حان الآن مع سداسي. في الأساس نسخة معدلة بشكل كبير من الأغنية، و هيكسا يحصل على المزيد من الخارج بوتش، الذي هو الآن أكثر سوف مثل، جديدة ذات جودة أفضل الداخلية ومحرك محدث. وسوف تستمد الطاقة من وحدة فاريكور 400 ديزل من سفاري 8217s التي تزاوج مع 6 سرعات يدوية أو 6 سرعات. أيضا، مثل آريا، سيكون هناك نظام أود اختياري. وسيكون سداسي ثاني منتج تاتا الجديد الذي سيتم إطلاقه هذا العام. أول واحد هو تياغو. سوف سداسي، كونها سوف-مبف كروس، تأخذ على ماهيندرا XUV500، تويوتا إينوفا، وهوندا بر-V. (اقرأ المزيد.) 8230 1. سون سقف ميزة تحتاج إلى النظر فيها. 2. يجب تغيير تصميم مصباح الرأس، وليس مثل الأغنية. ستورم جذابة. 3. لماذا لا 4 × 4 السيارات نقل 4. البلاستيك الداخلية إلى المكرر. 5. تعطي يشعر من الطائرات قمرة القيادة. 8230 تاتا هيكسا 8230 الداخلية من تاتا هيكسا .. أنا لا أحب بكس تويوتا إنوفا كريستا كا جو الداخلية هاي .. باهوت الذكية هاي .. أكثر من تاتا سداسي .. امتصاص العودة متعرج نافذة ديسين من تاتا سداسي أنا لا أحب ... تحسين بلز في it8230but تبدو السيارة ذكية جدا أكثر من كامباري لتويوتا إنوفا كريستال .. 8230 تاتا سداسي 8230 تاتا سداسي هو أفضل سيارات الدفع الرباعي بالمقارنة مع إنوفا كريستا، ماهيندرا شوف 5oo و suv8217s أخرى. لديها ميزة جيدة جدا أي إسب (برنامج الاستقرار الإلكتروني) الذي لم يرد ذكره أعلاه. فمن على نحو سلس جدا لدفع من غيرها من suv8217s. الناس لا يجرؤ بما فيه الكفاية أن يكون المركبات النسبية التفكير أنه بعد عام سوف صوت قاتلة تبدأ والمحرك won8217t تشغيل أكثر من لكح كم. حيث كما هو الحال في الأدوات الإلكترونية، يبدو، تصميم أي هيئة يمكن للفوز وتبدو الحكمة سداسي ممتاز وإذا كان السعر أقل من 15 تفتقر لنهاية العليا سيكون سوبر دوبر ضرب. آمل أن توضح الشكوك أو الانطباعات الخاطئة لدى العديد من السيارات تاتا. ترك السيارات الأجنبية الآن في وقت للتصويت لسيارة هندية مذهلة في شكل سداسي. نجاح باهر ما سيارة. ما هو 8217s إجراء القرض لشراء هذه السيارة يجب أن يكون الثمن 16 لاخس الحد الأقصى للنهاية بعد ذلك فقط الناس سوف تنظر تاتا. خلاف ذلك تويوتا، نيسان، رينولت، تشيفروليت هي أفضل بكثير لتشغيل المدى الطويل. فقط تاتا سداسي تتراوح بين 12- 14 كهس أفضل بكثير. أكثر الحكمة الذهاب لتويوتا كريستال 8230 تاتا زينون يودها بيك اب يصبح أول منتج تاتا لعام 2017. إطلاق سداسي المنتظر الذي طال انتظاره، في يناير 18، وسوف يتبع الآن مقدمة من زينون يودها. وقد ذهبت زينون يودها الجديد 8230 أتمنى ونصلي سداسي سوف تصبح أفضل من جعل في الهند المنتج وكل التوفيق. نقطة السعر ستكون نقطة الانطلاق ل تاتا هيكسا، إذا كان السعر في الجولة الأولى من التسليم لا يلبي توقعات العملاء سيكون جهدا ذهب إلى أسفل هجرة. السعر يحتاج إلى تقويض جميع المنافسين، مع هذا النوع من الخصومات مستمرة مع المنافسة من المهم جدا أن يكون 10 تحت شوف أمبير 15 إلى 20 تحت إنوفا. وهذا من شأنه أن يعطيها دخولا عدوانية في هذا القطاع. أمبير متأكد من ارتفاع الأسعار يمكن أن يحدد تدريجيا. ديناميكية جدا. نظرة جيدة وأفضل في السيارة المميزة كان يمكن أن يكون رهيبة إذا كان الثمن هو أكثر أقل 8230 كما هو الحال الآن في المقارنة إلى شوف 500 W10 و هيكسا شت 42. يبدو أن شوف يقود الكثير في الميزات. إذا كان سداسي حوالي 50 ك أو أكثر أقل من شوف. ثم أود أن يكون ديفينيتيلي شراؤها سداسي مع الخروج من أي شكوك .. هل هناك أي تبادل العرض مع تاتا سفاري ستورم ليس أننا نعرف. يمكنك دائما التحقق مع صفقة المحلية لمعرفة العروض الحالية المتاحة 8230 أداء ضعيف في السوق. أصبح XUV500 بيع قوي الآن تحت تهديد من تاتا سداسي الجديد. تحتاج الشركة إلى إطلاق جديد قريبا لتخريب بعض من السوق المفقودة 8230TATA ستيل جامشيدبور بلانت (جامشيدبور) في عام 1919 اسمه الرب تشيلمسفورد مدينة جامشيدبور تكريما لمؤسسها، جامشيدجي نوشيرونجي تاتا، الذي يحتفل بعيد ميلاده في 3 مارس يوم مؤسسي . وقد كتب J. N. تاتا لابنه دورابجي تاتا عن رؤيته لمدينة عظيمة في المنطقة. في يوم المؤسسين، تم تزيين حديقة اليوبيل التي تبلغ مساحتها 225 فدانا (0.91 كم 2) بضوء خفيف لمدة أسبوع تقريبا، مما يجذب الناس من جميع أنحاء البلاد. المدينة لديها العديد من الألقاب بما في ذلك مدينة الصلب (التي أشير إليها خلال تاتا الفولاذ مدينة الخضراء - مدينة نظيفة - حملة مدينة الصلب) تاتاناجار بعد اسم محطة السكك الحديدية محطة تاتاناجار للسكك الحديدية أو ببساطة تاتا في مراعاة وجود كبير من شركات تاتا في المدينة والمناطق المجاورة لها. في مطلع القرن العشرين، أراد تاتاس لبناء مصنع للصلب في الهند. ذهب جامشيدجي تاتا إلى بيتسبرغ وطلب من الجيولوجي تشارلز صفحة بيرين لمساعدته في العثور على الموقع لبناء له درميندياس مصنع الصلب الأول. بدأ البحث عن موقع غني بالموارد اللازمة للمصنع، أي الحديد والفحم والحجر الجيري والماء في أبريل 1904 في مادهيا براديش اليوم. استغرق المنقبون، C. م. ولد، دوراب تاتا و شابورجي ساكلاتفالا، ما يقرب من ثلاث سنوات في البحث المضني عبر مساحات شاسعة من التضاريس غير المواتية للعثور على موقع مناسب. يوم واحد، تقريبا عن طريق الصدفة أنها جاءت عبر قرية تسمى ساشي، على مساحات كثيفة الغابات من هضبة تشوتا ناجبور، بالقرب من التقاء نهري سوبارناريخا وخاركاي. ويبدو أن الخيار الأمثل والمكان تم اختياره. وقد قامت شركة ديرل كو، وهي شركة هندسية مدنية يديرها لورانس صامويل دريل، والد الطبيعة جيرالد دريل (الذي ولد هنا) والروائي لورانس دريل، بأعمال التطوير المبكر. بتكليف من عائلة تاتا في عام 1920، كان ديرل مسؤولا عن بناء مصنع صفيح، ومصنع لصنع الطوب، ومبنى للمكاتب، ومستشفى، وأكثر من 400 منزل للعمال. كانت خطة جامشيدجيس للمدينة واضحة. لقد تصور أكثر بكثير من مجرد صف من العمال. وأصر على بناء جميع وسائل الراحة والراحة التي يمكن أن توفرها المدينة. ونتيجة لذلك، العديد من المناطق في المدينة مخططة جيدا وهناك أماكن الترفيه العامة كبيرة مثل حديقة اليوبيل. وقال جامشيدجي تاتا في حين أن بناء هذه المدينة الجميلة. تأكد من وضع الشوارع واسعة مزروعة بأشجار ظليلة، كل أخرى من مجموعة متنوعة سريعة النمو. تأكد من أن هناك مساحة كبيرة للمروج والحدائق حجز مساحات كبيرة لكرة القدم والهوكي والحدائق المخصصة مناطق المعابد الهندوسية، والمساجد المحمدية والكنائس المسيحية. ما تبدو عليه المدينة اليوم هو دليل على خططه الرؤيا. جامشيدبور هي المدينة الوحيدة في الهند دون بلدية. تتحمل شركة تاتا ستيل المسؤولية عن حفظها وصيانتها بالكامل، ومن المحتمل جدا أن تكون هناك حالة فريدة من نوعها في العالم. تقول الاسطورة انه فى اواخر الثمانينيات عندما اقترحت حكومة الولاية قانونا لانهاء ادارة تاتاس فى جامشيدبور وجلب المدينة تحت البلدية، ارتفع السكان المحليون احتجاجا وهزموا اقتراح الحكومة. وفي عام 2005، طرح اقتراح مماثل مرة أخرى من خلال الضغط على السياسيين. وكان الجمهور المستهدف هو الطبقة العاملة. وغالبية كبيرة من هذا جنبا الى جنب مع الحكومة واقامة اجتماعات احتجاج خارج مكتب نائب مفوضي الشرق سينغبهوم. ومع ذلك، لم يتحقق هذا الهدف و جامشيدبور لا يزال دون بلدية حتى الآن، و تستمر خدمات الجودة. الجغرافيا جامشيدبور يقع في 2248N 8611E 22.8N 86.18E 22.8 86.184. ويبلغ متوسط ​​ارتفاعها 135 مترا (442 قدما). يقع جامشيدبور في منطقة جبلية، وتضاريسها غير متساوية تماما. جامشيدبور تحتل حوالي 2.03 من إجمالي مساحة جرخاند. إجمالي المنطقة الجغرافية جامشيدبور هو 149.23 كم مربع. مناخ جامشيدبور لديها مناخ معتدل. يبدأ الصيف في منتصف مارس، ويمكن أن تكون ساخنة للغاية في مايو ويونيو. وتباين درجات الحرارة خلال الصيف من 35 درجة مئوية على الرغم من أن المدينة شهدت درجات حرارة أعلى من ذلك في السنوات الأخيرة. من ناحية أخرى الحد الأدنى لدرجة الحرارة خلال الشتاء هو 8C. في الواقع، فإن أفضل وقت لزيارة المدينة هو بين أكتوبر ونيسان / أبريل. وخلال هذه الأشهر، تستقبل المدينة الطيور المهاجرة. يتميز مناخ جامشيدبور بالرياح الموسمية الجنوبية الغربية. جامشيدبور يحصل هطول أمطار غزيرة من يوليو إلى سبتمبر ويتلقى حوالي 1200 ملم من الأمطار سنويا. كما في عام 2001 تعداد الهند، 8 جامشيدبور كان عدد سكانها 1134788 و 28 من بين 35 مليون زائد المدن في الهند وفقا لتعداد عام 2001. يشكل الذكور 53 من السكان والإناث 47- يبلغ متوسط ​​معدل الإلمام بالقراءة والكتابة في جامشيدبور 82، وهو أعلى من المعدل الوطني البالغ 59.5. وفي جامشيدبور، يقل عمر السكان عن 11 سنة. لغة المحادثة هي الهندية. ولكن اللغات القبلية مثل سانثالي وهو هي أيضا تحدث في بعض أجزاء المدينة. السكان في الطبيعة العالمية بسبب هجرة الناس من جميع أنحاء البلاد للعمل في العديد من الصناعات الموجودة في المدينة. وبصرف النظر عن السكان القبليين الأصليين الجماعات الإثنية الدينية الأخرى البنغالية، البيهاريين، البنجاب، الأورياس، غوجاراتيس، مارواريس والمسلمين. وهناك عدد صغير ولكنه هام من الهنود الجنوبيين أيضا، ولا سيما من ولاية اندرا براديش تاميل نادو وكيرالا. وتشمل المهرجانات الرئيسية التي يحتفل بها ماكار سكرانتي، دورغا بوجا، ديبافالي، هولي، عيد الميلاد، إد الفطر، إد-أوز-زوها و تشاث. جامشيدبور، موطن لأول شركة خاصة للحديد والصلب في الهند (سادس أكبر في العالم )، تاتا الصلب، ويسمى عادة تاتا ناجر نتيجة لوجود الشركة كبيرة. المناطق المحيطة جامشيدبور غنية بالمعادن، بما في ذلك خام الحديد والفحم والبوكسيت المنغنيز والجير. وهي حديثة، المدينة الصناعية الصناعات الرئيسية كونها الحديد والصلب، تصنيع الشاحنات، صفيح الإنتاج، الاسمنت وغيرها الصغيرة والمتوسطة الحجم الصناعات تدور حول هذه المنتجات. أكبر مصنع هو تاتا ستيل (شركة تاتا للحديد والصلب سابقا أو تيسكو)، ويقع في وسط المدينة تقريبا. تاتا ستيل هي أكبر مصنع لإنتاج الحديد والصلب في الهند، وكذلك أقدم. وقد وضعت خطط لتوسيع مصنع تاتا ستيلز الموجود في جامشيدبور من 7 ملايين طن سنويا إلى 10 ملايين طن سنويا. ومن ثم سيكون أول مصنع في العالم لديه قدرة 10 مليون طن في الحرم الجامعي واحد. مصنع الصلب تاتا في جامشيدبور مصنع الصلب كبير بما فيه الكفاية، ولا يزال يغطي حوالي ربع مساحة أرض جامشيدبور، ولها بحيرات المياه الداخلية اثنين. والمصنع الرئيسي الآخر في المدينة هو تاتا موتورز مع تيلكون، التي تقوم بتصنيع المركبات الثقيلة والمعدات المتحركة. كان تاتا موتورز يسمى سابقا شركة تاتا للهندسة والقاطرات (تيلكو)، حيث تم تصنيع قاطرات السكك الحديدية مرة واحدة هنا. تاتا صفيح (شركة صفيح سابقا من الهند المحدودة) بتصنيع صفيح. كانت في الأصل شركة بريطانية بنيت في غولموري، في وقت لاحق استولى عليها تاتا. مصنع آخر، يقع بالقرب من تاتا موتورز، هو الهندي الصلب ومنتجات الأسلاك (إيسوب). أعيد فتح إيسوب بعد أكثر من خمس سنوات من قبل تاتا ستيل بعد التغلب على جميع العوائق القانونية والعقبات ذات الصلة بفير. واستأنفت الشركة إنتاجها في مصنع الأسلاك في 2 يناير 2004، بعد أن استولت عليها شركة تاتا ستيل، وبدأت عمليات طحنها. وتوجد في جامشيدبور عدة صناعات شهيرة مثل شركة ترف ليميتد (تاتا روبينز فريزر) التي تقوم بتصنيع آلات معالجة وتجهيز المواد السائبة وغيرها من السلع الهندسية. شركة أغريكو، وهي شركة تابعة لشركة تاتا ستيل، تقوم بتصنيع الأدوات الزراعية. تاتا يودوغاوا المحدودة أو تايو بتصنيع لفات ويموت للمطاحن المتداول. براكسير وشركة الأكسجين البريطانية (بوك)، منتجي الأكسجين المسال والنيتروجين والغازات الأخرى، وكلاهما لديها النباتات المتاخمة لمصنع الصلب. تقع شركة لافارج للأسمنت في وقت سابق بالقرب من تاتا موتورز. جنبا إلى جنب مع المداخن من تاتا الطاقة، محطة الفحم أسير الطاقة التي تزود قدرا كبيرا من الكهرباء في المدينة، يمكن أن ينظر إليه بشكل واضح من مسارات السكك الحديدية في حين يأتي الى جامشيدبور عن طريق السكك الحديدية. أوشا مارتن تقع في أديتابور هو تصنيع حبل الأسلاك شركة. وجود شركات أخرى مثل أب، تسس، لوت، سي، سمز، دانيال، إيتاليام بيانتي هي امتياز لشعب المدينة. وتقع معظم الشركات الصغيرة والمتوسطة في منطقة أديتابور الصناعية التي كانت قبل نويدا مركز آسيا الصناعي الأكبر. هناك عدد من مشغلي شبكات الهاتف النقال في جامشيدبور مع عدد زيادة كبيرة في الآونة الأخيرة مع دخول لاعبين جدد. المدن القريبة: جامشيدبور. Chandil. تشايباسا تم إطلاق تاتا زيست في الهند بسعر بين روبية. 4.64 - 6.99 كهس (دلهي السابقة). ما كنت مثل: 8226 الهند أول الديزل التلقائي في قطاع C1. بأسعار معقولة، مريحة أمبير منخفضة تكاليف التشغيل 8226 بناء الجودة، تناسب والانتهاء هي على قدم المساواة مع المنافسين. حققت تاتا تحسينات كبيرة 8226 فسيحة التصميمات الداخلية مصممة بشكل جيد أمبير مقاعد مريحة. سيارة سيدان مدمجة نادرة يمكن أن تتسع ل 5 أشخاص بالغين 8226 1.2 لتر توربو بنزين لديها عزم دوران رئيسي في فئة و دريفابيليتي منخفضة نهاية مثيرة للإعجاب 8226 يوفر نظام التعليق المتوازن جودة ركوب متوافقة تتناسب مع التعامل المحايد. إبس لطيفة جدا 8226 الضوابط الخفيفة، بيئة العمل مقبولة وصقل جيدة. محركات الأقراص مثل أي سوق كتلة تاتا سيارة لديها قبل 8226 الميزات: 3-القيادة وسائط (البنزين)، درل ليد، المصابيح الأمامية، 5Kot لمس، أجهزة الاستشعار وقوف السيارات، الأوامر الصوتية أمبير أكثر 8226 عندما مدفوعة بجد، أمت غير قادر على مطابقة نعومة أمبير shift - مرات من التلقائي التلقائي 8226 توربو البنزين تفتقر لكمة متوسطة المدى وتفشل في إثارة في أعلى رمزس. عدم وجود المتحمسين الأذواق 8226 ضعيفة التخزين في حجرة التخزين أمب مفقودة نيسيتيس (مسند ذراع المقعد الخلفي، دواسة ميتة، تعديل حزام الأمان) 8226 سميكة أ - أعمدة خلق البقع العمياء شديدة أثناء القيادة 8226 المخاوف على المدى الطويل الموثوقية أمبير المتانة. السابق تاتا سيارات كانت جيدة جيدة في هذا المجال 8226 تاتاس دون المستوىية بعد البيع جودة الخدمة بعيدة عن أن من ماروتي، هيونداي وهوندا التعديل الأخير تم بواسطة غتو. 23 مايو 2015 في 15:06. السبب: أمت متوفرة الآن في نهاية عالية جدا. إزالة هذه النقطة ما يلي 109 ببيانز شكرا أديتيا لهذا المنصب المفيد: 4 أغسطس 2014، 09:55 شكر: 19،197 مرة في عام 2008، تاتا موتورز إنشاء قطعة سيدان مدمجة فرعية 4 متر، مع إطلاق إنديجو كس. في حين أن السيارة فعلت جيدا إلى حد ما لنفسها في السنوات الأولى، فإنه عفا عليه الزمن اليوم، وقد تركت وراءها المنافسة. و ماروتي دزاير، هوندا أماز و هيونداي اكسنت هي أكثر حداثة وجذابة بكثير. ولكي تظل تاتا موتورز ذات صلة بهذا القطاع، فإنها تحتاج إلى تطوير منتج جديد قادر على التنافس مع الكوريين الأمبيرين اليابانيين من حيث الجودة والأداء والموثوقية والتنقيح. مع زست، سوف تاتا محاولة لاستعادة بعض من الأرض التي فقدت على مر السنين. تاتا يعرف مدى أهمية زيست و بولت هاتشباك القادمة هي. وبصرف النظر عن الترقيات العدوانية، اتخذت الشركة خطوات لتجديد شبكة تجارتها. وقد تم تجديد ستين صالة عرض مع التكامل الرقمي، وتضم جدران الفيديو. وقد تم تدريب 3،000 الموظفين المجهزين قرص للمبيعات وخدمة الأدوار. بالنسبة لتعيينات الخدمة، يتم أخذ الملاحظات أسفل رقميا على هذه الأقراص ثم إرسالها بالبريد الإلكتروني إلى العملاء. وضعت تاتا موتورز زيست على منصة X1 تستخدم أيضا في هاتشباك فيستا. لديها نفس قاعدة العجلات 2470 ملم جدا. ومع ذلك، تدعي الشركة أنها قد تم إعادة هندستها على نطاق واسع. ذي زيست لا تشبه النماذج السابقة من تاتا مستقرة. وتدعي الشركة أن هذا قد تم عمدا للحفاظ على هوية السيارة كمنتج تاتا. بخلاف تلك العظة التصميم على الرغم من ذلك، لا يوجد شيء على السطح الخارجي أن زيست مشتركة مع سابقاتها. كل لوحة الجسم من السيارة هو جديد. يقع زيست في الفئة الفرعية 4 متر الذي يؤهل للحصول على واجب أقل من رسوم البيع من سيارات السيدان تقليدية الحجم. بطول 3995 مم، يتطابق تاتا مع ماروتي دزاير و هيوندي اكسنت، و هو 5 مم أطول من هوندا أماز. يساهم عرض 1706 مم وارتفاع 1570 مم في جعل أكبر ذروة أمبير، وبالتالي، أكبر سيدان 4 متر في البلاد. وهي أيضا الأثقل من ذلك بكثير مع النسخة البنزين تحريك المقاييس بين 1115 - 1135 كجم، في حين أن الديزل يزن 1170 كجم. ويحصل البنزين الصخري على أعلى تخليص من الأرض في فئته عند 175 مم، على الرغم من أن الديزل يقف عند 165 مم. تجسد زيست لغة التصميم الجديدة تاتاس مع مصبغة توقيع جديدة لديها خطوط الكروم التي تعمل على طول أعلى أمبير القاع، وشبكة العسل بين. تحتوي مجموعات المصابيح الأمامية على أجهزة عرض الهالوجين للحزم المنخفضة (الأولى في هذا القطاع). المصابيح الأمامية لديها أيضا متابعة لي وظيفة المنزل وباردة كوانجيل إيكوت خواتم ضوء حول أجهزة العرض. يشتمل المصد الأمامي على سد هوائي واسع وشبه منحرف مع مساكن فوجلامب مصطفة بأضواء تشغيل ليد في اليوم الواحد (جزء آخر أولا) أو لهجات كروم (حسب البديل). وغطاء السيارة يرتفع في كلا الطرفين، ولها انتفاخ الطاقة منحوت في الوسط أيضا. شوهد من الجانب، و زيست يبدو أن ركوب عالية بدلا من سيدان. هناك خطوط الكتف وضوحا جدا على طول جانبي السيارة (ملحوظا بشكل خاص على الألوان أخف). وتحاول عجلات السبائك 15 بوصة قصارى جهدها لملء آبار العجلات، لكنها لا تزال تظهر صغيرة لأقواس العجلات المشتعلة. وتحصل المتغيرات العليا والمتوسطة على 18560 إطارا R15. وقد قامت تاتا بعمل عادل من دمج التمهيد في التصميم. على الرغم من أن بعض الناس قد تجد أنه غير متناسب من زوايا معينة، ريهان وأنا شعرت أنه كان التكامل أجمل من أماز، وإن لم يكن تماما كما نفذت كما هيونداي اكسنت. هناك زوج جديد من ملفوف ليد مصابيح الذيل. أما المصد الخلفي فيستخدم غطاء من البلاستيك الأسود في الأسفل مع مصباح الضباب المركزي. عموما، تناسب الخارجي والانتهاء هي أكثر إثارة للإعجاب بكثير مما رأيناه حتى الآن على سيارات تاتا. خطوط مغلقة هي ضيقة ومتسقة. كما يشعر زيست بقوة. أبوابها، في حين لا تغلق مع ثود الأوروبي، لا يشعر واهية مثل بعض العروض الميزانية من الشركات المصنعة الآسيوية. المطاط الديكور المستخدمة هي من نوعية جيدة جدا و يذهب كل الطريق حول الأبواب أيضا. الحقيقة هي، من الصعب جدا أن بقعة أي خفض تكلفة صارخة على ذروة. لا يمكن القول نفسه بالنسبة لبعض منافسيها المباشرين. وقد دفعت تاتا بشكل واضح الكثير من الاهتمام للجودة والاتقان، ويظهر. مشرق الأبيض درلس هي ميزة لافتة للنظر على الطرق الهندية. لاحظ خطوط أقل الكروم تصب في المصابيح الأمامية: هناك آراء مختلطة حول التكامل التمهيد، ولكن ريهان وأنا شعرت أنه قد تم تنفيذها بشكل جيد للغاية: الهالوجين العرض الحزم المنخفضة (الأولى في هذا الجزء) وتقدم أيضا على منتصف البديل، ولكن من دون أضواء دليل (ملاك العين خواتم): كبير يبتسم مصبغة لديه نمط العسل امتدت. داخل شعار تاتا T هو أصغر مصبغة العسل مصبغة: الجسم مقابض الباب الملونة. وكانت الخطوط المغلقة فجوات لوحة أمبير ضيق لافتة ومتناسقة في جميع أنحاء: الديزل والبنزين، على حد سواء الحصول على عجلات سبائك 15quot. ومع ذلك، كل واحد لديه تصميم مختلف. هذا هو البنزين: نظرة على وندربودي نظيفة من الديزل (165 ملم التخليص الأرضي). البنزين 175 ملم غ. لا ينبغي أن تواجه قضايا كشط: المنطقة الوحيدة سيئة الانتهاء يمكننا بقعة على الخارج. قليلا من الطلاء الملطخ، أكثر وضوحا بسبب زيستس أثار الموقف: نحن لا يمكن أن تساعد ولكن أعتقد أن هذه المصابيح الأمامية قد تكون كبيرة جدا كبيرة. عيون الملاك (حلقات) شبه مرئية في هذه الصورة: كلتا السيارات هي نفس الطول، ولكن زيست ركوب أعلى من ذلك بكثير. حقيقة: فجوات لوحة زيستس هي أكثر تشددا من تلك التي من أماز: ذي زيست لديها الأبواب الكبيرة التي تفتح واسعة. هذا، جنبا إلى جنب مع ارتفاع السيارة وموقف جلوس عالية إلى حد ما، يجعل الدخول والخروج سهلة. مثل معظم سيارات تاتا، المقصورة من زيست كبيرة، مع سقف مقوسة، مما يعطيها أن يشعر الهواء المتجدد في الداخل. أول شيء يقفز عليك هو زيستس أنيق أمب تصميم لوحة القيادة الأنيقة. أي شخص على دراية تاتا السيارات سوف يكون مفاجأة سارة في التصميم. مظهر جديد، في حين أن موضوع البيج الأسود والفضة بالتفصيل واللهجات السوداء تألق تبدو أكثر بكثير من ذلك من فيستا أو مانزا. في الواقع، لوحة الألوان، المقابض المقابض ومفاتيح (مع جزءا لا يتجزأ من العنبر أمبير الأخضر المصابيح) لديها أكثر من اليورو يشعر التصميم من اليابانية أو الكورية واحدة. نوعية المواد المستخدمة هي جيدة مثل بعض السيارات الأخرى في قطاعها. تخطيط لوحة القيادة هو منطقي وسهل الاستعمال، مع استثناء واحد صغير أن يلمس بشكل جيد قريبا. تماما مثل الخارج، و الداخلية زيستس هو تحسن كبير على أي تقدم تاتا السابقة. الجودة والانتهاء من ما هو في مرأى عادي هو جيد. إلا إذا كنت تبحث في جميع أنحاء لحافة خشنة، كنت من غير المرجح أن تجد واحدة. يبدو أن تاتا قد صعدت مستوى الجودة التي تتوقعها من بائعيها هذا يظهر بوضوح في الداخل. ليس لها هيونداي الكبرى i10 الرغم من ذلك. ننظر عن كثب و يول بقعة حفنة (التفاصيل في الصور أدناه). هناك عجلة القيادة 3-تكلم جديدة. صغيرة وحسن المظهر، عجلة القيادة يشعر لطيفة لعقد. وسادة القرن هي سداسية مع أزرار للسيطرة على نظام المعلومات والترفيه والهاتف. شعرت هذه الأزرار الصلبة جدا. كما هو الحال في هذا النطاق السعري، ويمكن تعديل التوجيه للارتفاع، ولكن لا تصل. وسادة القرن هو قليلا من الصعب الوصول إليها، وهي شركة إلى حد ما للضغط. شعرت ممسحة الضوء أمبير ضوء لطيفة للمس، مع عدم وجود حواف خشنة أو خطوط العفن مرئية بسهولة. المقاعد الأمامية لينة، لكنها داعمة ومريحة. الطبقة العليا من الحشو مقعد لينة، والدعم الشامل هي الشركة بما فيه الكفاية بالنسبة لك لا تغرق تماما في نفوسهم. لها تماما مثل كرسي مريح على نطاق أصغر. الأقمشة مقعد نمط الطباعة كاليدوسكوبيك لا يبدو أن تتطابق مع الداخلية تماما، وإن لم يكن الكثير سوف يشكو من هذا. تعزيز الجانب يمتد إلى الأمام من 3-4 بوصة ويوفر الدعم الجانبي ممتازة. مقعد السائقين يمكن تعديلها للارتفاع وإيجاد موقف جيد القيادة من السهل. كرنك على طول الطريق حتى تجلس مثل في عربة R، مع وجهة نظر قيادي من الطريق إلى الأمام. معظم سوف تجد بيئة العمل لتكون بقعة على مع التوجيه، سيقان السيطرة والعتاد رافعة السقوط في متناول اليد. المقاعد لا السفر بعيدا جدا على الرغم من ذلك. وهذا قد يؤدي إلى وضع القيادة الضيقة للسائقين طويل القامة الذين لديهم سيقان طويلة. دواسات متباعدة بشكل جيد، ولكن ليس هناك دواسة ميتة أو حتى الفضاء إلى يسار دواسة القابض لراحة قدمك. أيضا، أحزمة الأمان تفتقر إلى تعديل الارتفاع. في حين أن الرؤية الأمامية جيدة على خلاف ذلك، أعمدة هي سميكة نوعا ما ويمكن أن يسبب البقع العمياء حول المنحنيات. The ORVMs are tall, albeit not as wide as wed like. The new instrument cluster has white back-lighting. There is an MID in the middle, with a tachometer to the left and speedometer to the right. Like some other Tata cars, the rpm needle glows red when it approaches the rev limit. A digital temperature and fuel gauge sit at the bottom of the tachometer and speedometer respectively. While the digital fuel gauge looks great, it has a resolution of only 6 segments, so you dont get the same accuracy that you would with an analogue meter. The masses will love the real-time fuel efficiency bar that is permanently displayed on the MID. Because it is graphical in nature, its a lot easier to reference when youre driving ( rather than a constantly changing digital number ). The MID can be toggled to show the distance to empty counter, clock, odometer, outside temperature and 2 trip meters. When you get to the trip meters, it automatically shows you the respective fuel efficiency for each of the trips. Convenient, and so easy to use Another thoughtful touch is the door open indicator indicating the exact door that is open. This saves the driver from having to guess which door hasnt been shut completely. The instrument cluster, all the buttons on the center console and the power window switches are illuminated with the same clean white back light. The brightness of the back light, along with the entertainment unit screen, is adjustable in five steps ( though the quotILLUquot graphic pictured below might lead you to believe there are more adjustment steps ). Below on the waterfall center console are buttons for the parking sensor, fog lamps and Eco amp Sport driving modes. Given that the Eco amp Sport driving modes are such a quintessential part of the Revotron petrol engine (theres roughly a 4-6 second difference in the 0-100 times), we think these buttons should have been placed on the steering wheel. In their current position, they are hidden away out of sight and thus, out of mind. A prominent position would result in Zest owners using these buttons more often. This is the one exception to the logical layout of controls that we mentioned earlier. Located at the top of the center console is an infotainment system that Tata and Harman have jointly developed. It has a 5-inch resistive touchscreen and boasts of USB, AUX, SD Card and Bluetooth connectivity. The Zest is equipped with 8 speakers - two speakers and two tweeters at the front and back each. Sound quality is impressive. Even after turning the volume all the way up, there is no clipping or distortion. In fact, this is one of the rare OEM systems that sounds better and better as you go louder. Another good thing about the system is that the music starts playing immediately on start-up. No wait involved, like we see in some other vehicles. Theres even a display button which turns the screen off apt feature for night driving. The touchscreen doubles up as a parking sensor display. Climate control and some vehicle settings (auto-locking doors, parking sensor customisation, approach lamps etc.) can be changed via the touchscreen. The system supports smartphone integration and has an SMS read-out function. It had some trouble downloading contacts from our smartphone, thus we didnt get a chance to test all the voice command functions. We did, however, test the voice commands for the climate control and they worked as intended (similar to the Ford Fiestas system). While the touch functions work properly, the screen8217s sensitivity needs some getting used to. I also feel that some of the virtual buttons could have been a little bigger. As an example, the temperature control buttons are 8 mm diameter circles, which can be difficult to operate on a bumpy road. Of course, this problem can be avoided by using the climate controls physical dials. It was not easy to judge the air-cons cooling performance as we tested the car in heavy rain. A verdict on how it performs in peak summer is best left to our ownership reports. The air-conditioner has an economy mode button which reduces the usage of the compressor, thereby increasing fuel-economy. There is a large gap between the fan amp temperature controller where one would normally expect a display. Of course, in the Zest, this display appears on the touchscreen (a la XUV500). What might trouble owners is the scarcity of storage spots. There is just one cup holder ahead of the gear lever. A larger bin-like area below the handbrake is the only option for you to drop your large smartphone. The doors get very narrow pockets which can barely squeeze in a 500 ml water bottle each. Thankfully, the glove compartment is quite accommodating. It has slots for a pen, visiting cards and the owners manual. Under the front passengers seat is a medium-sized storage drawer too. Attractive dashboard has a black amp beige theme, with silver and sparkling black detailing on the center console: Instrument cluster looks very upmarket with its white backlight. Tachometer needle turns red as you approach the redline. We welcome the instrument clusters relocation at the right place, as against the Vista which had it in the center of the dashboard: The MID ILLUmination can be dimmed. Toggle through outside temperature, clock and distance-to-empty. Trip A amp B display their respective average FE. The graphical bar for instantaneous FE is always shown amp is easy to refer to while driving: Stalks are lightly textured and quality of plastics is excellent. Mold lines barely visible. Notice the logical placement of the headlight level control: Blank area where youd expect a climate control screen. AC settings are shown on the infotainment screen (pic above): Parking sensors, foglamp, Eco and Sport buttons on the top-end petrol. Chrome inserts between the buttons look stellar. USB Aux below: The gear lever feels nice in your hand. Throws are a medium distance and the positioning is ergonomic: Merely one cup holder in the entire car, placed beside the 12v port. Safe to assume that the Zest wont be sold in America Pedals are well spaced out. Though, theres no dead pedal and absolutely no room to the left of the clutch to rest your foot: Front seats are properly cushioned and supportive. Lots of side bolstering too. High seating position gives a commanding view of the road ahead: Red light on the window lock button appears when all passenger windows are un locked. Should have been the other way around. Drivers window gets one-touch-down convenience: Our top variant got metallic finish door handles (but top-end cars displayed at malls didnt). All window switches are backlit: The center air-con vents can be shut by pushing them sideways. Little air still gets through. Side vents cant be closed: Glove compartment is spacious, with a shelf at the top for the owners manual. Lid has holders for a pen, visiting cards etc.: Seats have felt lining (alongside the handbrake) to hide their metal rails. Storage below the handbrake is also visible here: Rearward view for the driver. High parcel shelf and massive C-pillars make things difficult when parking: The rear seat is wide and comfortable. It can accommodate three occupants without much of a squeeze. The doors open wide and the seat is at a good height, aiding ingress and egress. The front seatbacks have been scooped out to enhance rear knee room. Sitting behind the drivers seat in my driving position (I am 510quot), the car still had knee room to spare Even with the front seats pushed back all the way, theres adequate legroom available. Of course, this can be attributed to the fact that the front seats dont slide as far back as in some European cars. Rear passengers will find the space in this sub 4-meter sedan to be plentiful. The roof doming upwards, ahead of them, only adds to the airiness of the cabin. The rear windows are large and they roll down all the way. The seat-base is at a comfortable height while under-thigh support is standard fare (like any other car). The seatback recline angle is comfortable. Its not as reclined as in the Manza, yet theres been no compromise on the angle ( for example, to free up legroom ). Headroom is sufficient for those up to 511quot, although a 6-footer might have minimal clearance from the roof. The middle passenger will have to place his feet on either side of the floor hump. While this hump isnt terribly tall, it is still prominent enough to be an irritant for the 5th passenger. Though the rear bench does have a slight rise around the middle, the center passengers seating area is comfortable. It doesnt feel like hes perched awkwardly higher than others beside him. No neck restraint for the 5th occupant though. Its nice to see that Tata has provided adjustable neck restraints at the rear too. The door pads are upholstered with fabric where your arms rest. Having said that, a center armrest (on the back seat) as well as seatback pockets are missing. For the convenience of rear passengers, the top-end audio system comes with an infrared remote control. Like the front, the door pockets are only capable of holding smaller 500 ml bottles, and there are no cup holders anywhere. The parcel tray is relatively small too. All 3 grab-handles have a soft return action - yet another classy touch showing that the interior quality has stepped up a notch. In addition, the ones at the rear get nifty coat bag hooks. Note: For the mid-variant, these grab handles are fixed and no coat hooks have been provided. The Zests 390-liter boot is bigger than the Dzires and only slightly smaller than the Xcent (407 L) amp Amaze (400 L). However, the usability is restricted by wheel wells protruding far into it. Loading the boot is further hampered by the high loading sill and narrow mouth. No, the rear seat doesnt fold down. Doors open wide, allowing for easy ingress amp egress. 3-stage opening mechanism for the front doors and 2-stage for the rear: There is enough headroom for anyone up to 511quot height. At 510quot, I had adequate legroom even with the front seat pushed all the way back - as shown below. Drivers seat is set for Rehaans 58quot driving position: The floor hump isnt terribly tall, yet its not low enough for the 5th passenger to comfortably place his feet on: 500 ml bottles are a squeeze in the small door pockets. Light beige fabric of the armrest area is sure to get dirty with use: Parcel tray isnt deep at all. Stop lamp and raised sides intrude in on the space. The inch-high lip at the front prevents your tissue box from sliding forward under braking: Typical compact sedan boot (390 liters). Loading the boot is hampered by the high sill and fairly narrow mouth. Wheel wells are intrusive, thereby limiting usable space: Properly stocked tool kit. The pouch has velcro that helps it stick to the boot carpet, preventing it from moving about : Driving the 1.3L Quadrajet Diesel: Here, you can see the lever is in Manual (MAN) mode, with the system suggesting a downshift from the current (2nd) gear: The Zest diesel is powered by the familiar 1.3 liter, Fiat-sourced Quadrajet engine with a variable geometry turbo. It produces 89 BHP 4000 rpm and peak torque of 200 Nm 1750-3000 rpm. Most of you are well familiar with this motor. We welcome Tatas decision of providing the higher-tune version of the 1.3L diesel. Entry-level sedans (e. g. Dzire, Sail, Linea Classic) usually deploy the 74 - 77 BHP version with a fixed geometry turbo, reserving this variable geometry turbo variant for more expensive cars (e. g. SX4, Ertiga). Whats really special with the Zest is that the 1.3L diesel is mated to a 5-speed automated manual transmission (AMT). Tata is badging the AMT as F-Tronic and sources it from Magnetti Marelli (just like Maruti). Its not the same model as the one used in the Celerio though. Theres a dearth of diesel automatics in the sub-10 lakh segment, with the Verna amp Scorpio ATs being the only options available. Make no mistake, this is the Zests USP. We understand that Tata is excited about the Revotron petrol motor theyve developed, but cant help feeling that they should have advertised the diesel automatic bit more Theyve gotten an incredible first-mover advantage here, as the Zest will be the cheapest diesel AT in the country How the AMT works is pretty straightforward. Mechanically, the AMT gearbox is identical to a manual transmission. Whats different is how the clutch is operated and how the gears are shifted. In the manual, the driver is responsible for these tasks. With the AMT, hydraulic actuators located in the engine bay operate the clutch and shift gears. Theres no clutch pedal, and zero driver input is required for gearshifts, making it exactly like a conventional automatic to operate. Simply put, the mechanical functions of operating the clutch and gear-lever have moved from inside the cabin to the engine bay. The AMT is particularly clever because it is cheaper to manufacture than a regular slush box automatic and can be mated onto any existing manual drivetrain (if theres space for it). The AMT is the 4th type of Automatic to be offered in India, after the traditional torque-converter type, dual-clutch AT amp CVT. Try firing up the Zest without putting your foot on the brake, and it wont start. Theres no quotfoot on brakequot warning icon on the instrument cluster (Celerio had one). Instead, theres just a quotdingingquot warning sound. Shift into quotDquot and let go of the brake. Unlike a regular automatic, the Zest AMT doesnt move forward at all. It remains in a clutch-depressed-like state until you press the accelerator. This is an advantage and prevents undesired crawling. However, if the car has been parked on a slope, remember to accelerate, else it will roll back. The Zest diesel sets off smoothly. While the turbo kicks in at 2300 rpm, even at low revvs, there is no shortage of power or driveability. The diesel engines natural characteristics of an early rising overall flat torque curve compliment the AMT gearbox extremely well. This diesel AMT combination helps eliminate a lot of the issues we faced with the Celerio AMT - namely, noticeably jerky shifts (for the driver) and the high frequency of up down shifts. The additional torque means that the Zest AMT doesnt change gears as often as the Celerio, thereby making city driving a smoother experience. In the Zest, passengers will be hard pressed to notice the gearshifts as they happen. The driver will definitely perceive them, but they wont be anywhere near as jarring as in the Celerio AMT. The transmission is also completely silent in its operation. Driving the Zest in the city is an absolute breeze. In these conditions, the AMT truly shines and brings the most benefits. Theres no clutch pedal and theres no requirement for the driver to repeatedly shift between Neutral-1st-2nd either. At these speeds, no difference is felt between the AMT and a conventional AT. In fact, this is more like a DSG in stop amp go traffic, since the mechanism is identical (but only between Neutral and 1st gear). Owners will love the fact that their left leg is completely relaxed, while the higher fuel-economy is an added bonus. Diesel remains the cheaper fuel in India and the Zest diesel ATs fuel-economy will easily surpass that of petrol AT sedans by a wide margin. Id also like to add that the AMT manages the clutch amp gearbox a lot better than sub-par drivers out there. Theres no doubt that it is more talented than a below-average driver in choosing when to shift, how to shift and what gear to be in. Sport mode can be toggled on and off by using the button placed on the gear lever surround. From what we could tell, it increases the limit at which the gearbox automatically upshifts. With a heavy foot, youre looking at upshifts between 4000 - 4500 rpm. Parking is easier than in the Celerio. With the Zest, you dont need to press the brake pedal when shifting between R lt-gt D, up to 5 kph. This allows you to quickly swap between the two gears when parking in a tight spot. Its different with the Celerio where you have to stop amp brake before shifting between R lt-gt D. On the open road . the Zest is best suited to a sedate driving style. The diesels sheer torque ensures that the AMT doesnt hunt for gears as much as the Celerio and it can indeed be a smooth long-distance cruiser. On the flip side, an enthusiastic right foot brings out the AMTs weaknesses. For one, gearshifts are a lot more noticeable above 3,000 rpm. At higher rpms, the shifts get jerky too. Those used to smoother AT gearboxes will definitely notice the compromise. This isnt a quick gearbox either and its response times are slow. Not a problem in the city, yet can be one on the highway. Overtaking in automatic mode can be a slow amp tedious affair. The workaround: before overtaking, its better to put the gearbox in manual mode, downshift and bring the engine into its power band. Preparing the car prior to your overtaking manoeuvre works best with the AMT (this was the case with the Celerio too). Manual Mode has other advantages, especially for the more enthusiastic drivers who want a higher degree of control. We recommend shifting to manual mode before overtaking and when you need engine braking (say, on hilly terrain). Manual mode is better on downhill sections as it gives you the desired engine braking, and prevents unsettling upshifts mid-corner. A good thing is that the AMT doesn8217t ever free-wheel (some dual-clutch ATs do). It always keeps the clutch amp gearbox engaged, resulting in better control. Further, 0-100 times are best tried in manual mode, but they certainly wont match up to the true manual Zest. Why Because theres no way to dump the clutch and get a hard launch on the AMT, along with the faster gearshifts that a good driver can pull off. All said and done, manual mode isnt as much fun as in a petrol car, due to the diesel engines inherent power curve and lower max rpm level. If the rpm drops too low in manual mode, the AMT will downshift to prevent the motor from stalling. If you try to upshift at too low an rpm or downshift at too high an rpm, the AMT will ignore your instructions. To use manual mode, push the gear lever forward for an upshift, and vice versa. Hill starts require that you use the correct procedure in order to minimize rollback. We advise you to deploy the handbrake to aid starting on an incline. When starting off on a hill, switching your foot immediately from the brake to accelerator will result in the Zest rolling back. before it engages the clutch and moves forward. Its dangerous, and also bad for the clutch in terms of wear amp tear and overheating. Thus, its best to use the handbrake on an incline. The Celerio had a prominent warning sticker about this on the drivers side door, but the Zest doesnt come with any such instructions. On a related note, Hill Hold braking functionality would have been a neat addition to the Zest AMT. Additional observations with the Diesel AMT: 8226 Tata has clearly worked on insulation and refinement. The diesels NVH levels are nice. When youre driving around town, all youll hear is a muted clatter. 8226 For regular usage, there is no need to use Neutral, other than for starting the Zest. 8226 You can start the car off in manual mode in 2nd gear. This might come in handy in slippery conditions (snow, slush). 8226 If youre driving uphill with a light foot in automatic mode, the AMT shifts from 1st to 2nd, the rpm falls into turbo lag zone and - as a result - the AMT shifts back to 1st. This behaviour can get annoying. 8226 A strange issue we noticed: when lugging up a slope in 2nd gear (not pressing the accelerator), we shifted to manual mode and tried to put the AMT in 1st gear, but it didnt engage 1st. The AMT shifted into neutral (de-clutched) and began to roll backward. We could tell that, every 2 seconds, the AMT would try and get the clutch to engage, albeit unsuccessfully, since we were rolling backwards. 8226 Whilst driving in 3rd gear, we shifted the lever from quotDquot to quotNquot. The MID still showed that we were in 3rd gear, but the engine revved freely like it was in Neutral. This could be an issue if you accidentally bump the gear lever from quotDquot to quotNquot on the move. Don8217t worry, pushing it into quotRquot at speed only leads to a beeping noise (it wont actually shift into reverse). 8226 Not sure how the AMT will behave once the clutch starts to wear out. Will AMT clutches have to be replaced sooner than MT clutches Proper clutch service and setting will play an important role with the Zest AMT. And remember, use the handbrake on inclines Driving the 1.2T Revotron Petrol: Thats the small turbo visible at the end of the black pipe. The petrol too has an intercooler, just like the diesel: Tata Motors has plonked a new 1193 cc petrol Revotron engine under the Zests hood. While it uses the same block as that of the Indica Xeta, the motor has been extensively reworked. Developed in-house, this powerplant uses a Honeywell-developed turbocharger, making the Zest the only turbocharged petrol sedan in its class. The engine also makes the Zest the most powerful sub-four meter petrol sedan in the country, with power amp torque figures of 89 BHP ( 5000 rpm) and 140 Nm ( 1750 - 3500 rpm) respectively. While the Zest is only slightly more powerful than its rivals in terms of horsepower, it makes significantly more torque. For the petrol, the TA65 5-speed manual gearbox is the only one on offer at the moment. The Zests engine has three drive modes: Eco, City and Sport. On switching between these modes, not only does the Zest change the sensitivity of the accelerator pedal, but it also tells the ECU to use different maps to deliver either more power or fuel economy. Listen very carefully at idle when you press the Eco or Sport buttons and youll actually hear the engine idle change a little, which indicates that it is actively changing settings in the maps. One point to keep in mind - every time you switch the car on, the system is back to the default quotCityquot mode. If you wish to regularly use Sport or Eco mode, you must remember to engage it at every start up. As a safety feature, you need to press the clutch pedal to start the Zest. Think of quotturboquot and words like quotlagquot come to mind immediately. However, with the Zest, that isnt the case. The Revotron engine is nearly lag-free and moves eagerly. Its seamless enough that you never feel a lull before the turbo spools up. The turbo is fairly small, as youll see in the picture above. The Revotron can pull from low revs without much effort and is well-suited to Indias traffic conditions. There is so much low-end torque available that, upon releasing the clutch amp with zero throttle input, the car simply pushes forward without stalling. You can even crawl over speed breakers and climb moderate inclines in 2nd gear itself. Tata engineers have done a commendable job of keeping the turbo lag at minimal levels and making the engine extremely drivable in the low rpm range. The Zest has a light steering with a pretty quick ratio, making it manoeuvrable in tight lanes. The clutch too is light enough and has a short 3quot travel range. All these factors put together make the Zest an ideal city sedan. On the flip side, due to the high seating position and absolute lack of space to the left of the clutch pedal, the drivers left ankle will get tired from keeping his foot on the clutch pedal in stop-go traffic. While the engine shines in driveability, those expecting outright performance will be disappointed. Dont even mistakenly compare the Revotron to that explosive 1.2L TSI from the Polo. The Revotron motor certainly doesnt like to be revved hard. Take it past 3500 rpm and the engine gets a bit throaty. The needle turns red at 5500 rpm, with the engine sounding harsh, although you can take it up to 6000 rpm. On the expressway, the Zest is in its comfort zone cruising at legal speeds, and being driven in a sedate manner (lt 4000 rpm). 100 kph in 5th gear is attained at 2300 rpm (identical to the Dzire amp Amaze). You can switch to sport mode on the highway, but this still isnt an engine that begs you to go faster. Dont get me wrong, performance is totally adequate for a family sedan, yet its no tarmac scorcher like the VW TSI. Overtaking manoeuvres will definitely require downshifts. Press the Eco button to take the engine into its fuel efficient mode. Eco greatly mutes throttle response, even when compared to the default City mode. The car isnt eager to respond quickly. That said, the Revotrons low-end torque keeps the Zest usable in bumper-to-bumper traffic. While it is sluggish compared to the other modes, it doesnt get affected by turbo lag. On the other hand, Eco mode is unsuitable for highway driving. Engaging Sport mode makes the car noticeably more responsive to throttle inputs (both, in terms of pedal and engine mapping). A slight dab on the accelerator and the difference is immediately felt. The car is peppy in urban conditions, with initial performance improving considerably over the other modes. However, once the car crosses its comfort zone (about 3500 - 4000 rpm), the Revotron isnt exactly sporty. The gearshift is one area where Tata Motors has made significant progress. The throw is not as long as older Tata vehicles. The gears slot in smoothly and you wont be missing a shift. The gearshift doesnt feel notchy or rubbery, while the gear knob is nice to hold too. However, it does have some issues. On pressing the throttle or lifting off, the gear lever moves back and forth. This also happens when you shift gears and let go of the clutch. We even noticed some vibrations in 3rd gear at 1500 rpm. On our test car, after three hours of driving in the city, the gears seemed to require more effort to engage and sounded noticeably clunkier. Those with a keener sense of hearing might notice faint transmission whine coming into the cabin. The Zest has sufficient insulation for most driving conditions. The car is acceptably refined and there are no concerns on this front. It8217s only at high speeds that some wind amp tyre noise creeps in. It wasnt excessive, but definitely noticeable. Tata is clearly proud of their Revotron engine and, as a result, the Zest wears this prominent chrome badge. Got 3 modes Ride, handling, steering and braking: Tata Motors has made a lot of progress in this department. The Zest manages to glide over roads smoothly at any speed. The suspension did its job beautifully amp silently on the rough patches we encountered on our test-drive. Even larger bumps were eaten up without a problem. The ride is compliant and the cabin feels well insulated. The Zest is decent around corners too. At regular speeds, it has no problems tackling them. When throwing the car hard into corners, there is a bit of understeer, although not as much as other Tata sedans (e. g. Manza). The 185 mm Bridgestone B250s provide good grip, while overall road behaviour is helped by the wide tracks (1450 mm front and 1440 mm rear). That said, there is a fair deal of body roll which dampens the driving experience. Its a tall and heavy car with a suspension tuned for comfort. Dont expect it to be a corner carver or involving handler in any way. The Zests handling is competent for a family sedan and the average Joe will be happy with its neutral dynamics. The new electric power steering developed by ZF is light and accurate. Like the Nano Twist XT, it has an quotActive Returnquot function which makes the car less tiring to drive and park. Its light enough at crawling speeds. Theyve struck the right balance here. Going past 45 kph however, it does weigh up noticeably, almost a little too much (or too early, we should say). At high speeds, theres absolutely no vagueness or twitchiness, which helps the Zest feel planted. This is definitely one of the better EPS units around. As is the norm in this segment, the Zest is equipped with disc brakes at the front and drums at the rear. The 9th generation ABS unit is sourced from Bosch. Overall, the brakes have adequate stopping power. Upon braking in the wet, the ABS did kick in a few times, yet it wasnt intrusive at all. When getting on the brakes, not much happens for the first inch of pedal travel or so. A little more initial bite would have certainly helped make them feel more effective amp confidence inspiring. Last edited by GTO. 5th August 2014 at 17:45. Reason: picture above 8226 ARAI fuel efficiency ratings are 23.0 kpl for the diesel and 17.6 kpl for the petrol. 8226 The Zest is the first in a line of new products that Tata plans to introduce till 2020. It will be manufactured at the Ranjangaon factory, alongside the Manza. 8226 Available in 6 colours: Buzz Blue, Venetian Red, Sky Grey, Dune Beige, Platinum Silver amp Pristine White. Black is absent on the list. 8226 Why is it that all sedans lt4 meters in length have such corny names Amaze, Dzire, Xcent and now, Zest ( which is probably the least corny of the lot, by the way ). 8226 The Zest is clearly a competent product. If you refer to our earlier reviews, youll see that we were quite impressed with the Nanos brilliance, the Arias competence and the Manzas all-roundedness. Where Tata fails is in the marketing function. We hope that the Zest receives the sales amp marketing support it deserves. 8226 If you insert the key and hurriedly start the engine (without stopping momentarily at the accessory position), the starter wont crank. 8226 Tata Motors will certainly offer the diesel with a manual gearbox too. It wasnt available at the media drive though. 8226 The DRLs go off when the angel eye parking lights are switched on. It would have further upped the cool factor if it was possible to have them both on at the same time 8226 Hallelujah, a variant naming system that actually makes sense XT Top, XM Mid, XE Entry Economy. If theres an A at the end (e. g. XMA), its the Automatic version of the respective variant. If theres an S at the end (e. g. XMS), it has the safety pack. 8226 Turning radius of 5.1 meters is bigger than the Amaze (4.5 - 4.7m) and Dzire (4.8m). 8226 The drivers window switch doesnt have 2-steps of progression. As a result, to engage one-touch-down, you have to keep it pressed for more than half a second or so. Theres no one-touch-up functionality. 8226 If you pull the (inside) drivers door handle, it opens the drivers door amp unlocks all other doors (rather than having to specifically flip the lock unlock lever separately). The fact that this is only available on the drivers door is a good thing. 8226 Auto-locking doors can be activated deactivated from the vehicle settings screen. Same for auto relock. Meaning, if you unlock via the remote but dont open the doors within a certain time limit, the Zest will re-lock itself automatically. 8226 To adjust the brightness of MID amp interior illumination, the headlights have to be turned on. After that, keep tapping the left instrument cluster stalk to cycle through the 5 adjustment levels. 8226 The audio system has a slight delay in responding to actions like changing the volume. It takes half a second to reflect the adjustments you make. While this isnt a big deal, the delay is definitely perceivable. 8226 The 5quot touchscreen has a quotpicture viewerquot mode, which enables the display of any image from your USB drive SD card. If the images dont fit the screens aspect ratio, they are disproportionately squished to fill the whole screen. 8226 The infotainment system has a few bugs. Bluetooth (specifically the contacts amp call logs) didnt always work perfectly with our Android phones. Calls and music streaming functioned fine. But we couldnt ever get the quotread incoming SMS aloudquot feature to work. Once, while we were adjusting the music volume, an SMS came in and caused all the info in the central part of the screen to disappear. Regardless of what we tried doing to restore things, it only returned back to its usual self after a long shut-down of the car. 8226 Voice recognition on the Zest is limited to a set of predefined commands. Some examples: Tune to ltstationgt, Play song ltsong namegt, Play album ltalbum namegt, Call ltcontact namegt, Dial ltnumbergt, Set fan speed ltfan speedgt, Set temperature lttempgt, etc. 8226 The parking assist sensor system has some cool features. The 4 sensors have a rearward range of 1.5 meters, displayed in steps of 0.25 m on the screen. You have a choice of 3 warning tones (though none are particularly pleasant to the ear). Theres independent parking volume control, and the option to mix it with the music or override the music. Lastly, you can choose how long the parking sensors stay active after youve shifted out of reverse (e. g. for 0 seconds, 10 seconds etc.). VW owners will be familiar with this, as their parking sensors remain active up to 5 - 10 kph of forward speed. 8226 Indicator stalk has a soft touch lane change feature - tap it and it blinks thrice. Also, the headlamp levelling control is mounted on the light stalk itself. a much more logical place for it. 8226 We were told that the Zests OBD port is located behind the large snap-fit panel, to the right of the steering column. This means that its not always accessible (e. g. if you want to use a bluetooth OBD module while driving). 8226 Despite Tata claiming the Zest is aimed squarely at the personal car segment, rumours of a 74 BHP stripped-down variant does indicate they dont plan to turn a cold shoulder on their commercial customers. 8226 Tata is offering what they call 333 Confidence. This includes warranty for 3 years 100,000 kms, an Annual Maintenance Contract (AMC) of 3 years 45000 kms and free 24x7 roadside assistance for 3 years. 8226 A huge shout-out to Talented Moderator Stratos for post-processing the review pictures 8226 Disclaimer. Tata invited Team-BHP for the Zest test-drive. They covered all the travel expenses for this driving event. Last edited by GTO. 12th August 2014 at 19:27. Reason: Updating variant naming point. The Smaller yet Significant Things: Dials do a clean sweep at start-up. Note that the digital temp amp fuel gauges dont provide the same resolution as analog ones: Ignition keyhole is illuminated. In all 4 of the cars we tested, inserting the key required some force to get over the initial resistance: Several configurable shortcuts on the infotainment home screen. You can have them link directly to any audio or vehicle settings page: 4-segment reversing sensor has a range of 150 cm (1.5 meters). The distance display is broken into 6 parts - 25, 50, 75, 100, 125 and 150 cm: Mid-variant doesnt get the touchscreen system. Functionality is very similar, although sound quality and amp specs are less impressive (4x20w RMS): SD card reader is left out in the mid-variant, but USB amp Aux are still present. This being the diesel, Eco and Sport buttons are missing: Mid-variant gets regular HVAC unit (instead of climate control). No parking sensors, but front and rear foglamps have been provided: At night, all the pure-white LEDs of the dash, steering and interior are visible. Dimming the instrument cluster adjusts them too. Very premium: Detailing amp quality are evident. Things arent absolutely perfect though. This volume knob was already loose on one of the cars we drove: Bright yellow warning is printed on This isnt a removable sticker. Various languages suggest an export possibility: Concentric arch-like demister pattern on the rear glass. That dotted black band at the top is rare on a rear windshield: The Zest doesnt have those black strips running from the roofs front to rear. Resultant gap at the windscreen end is visible: Quality control still needs to be improved. Bolt holding the rear seat has pinched the felt cladding, making it unable to cover the bolt head: Foam padding under the boot carpet. Notice the strap to lift, as well as hook to hold the floor panel up. A thoughtful touch: DRL indicator visible at the top right. The door open warning conveniently shows exactly which door (or boot) is open: Chief Competitors of the Tata Zest What you8217ll like: 8226 Priced lower than the outgoing Dzire. Noticeably better in most areas (quality, comfort, interiors etc.) 8226 Competent engine range. Very refined motors 8226 Absorbent ride quality, even over rough roads. Neutral road manners too 8226 Terrific fuel efficiency, especially from the diesel 8226 Effortless to drive in the city light steering, clutch and gearshift. Automatic transmission available 8226 Maruti8217s excellent after-sales service amp wide dealer network What you won8217t: 8226 Oddball boot design. Side profile looks particularly awkward 8226 Small 316L boot amp no folding rear seat either. Limited practicality 8226 Mediocre brakes (LXi LDi amp VXi VDi), just like the mechanically-identical Swift 8226 Limited rear seat space is incomparable to the Manza, Etios, Verito et al 8226 Hefty 1.2 lakh premium for the Automatic transmission variant What youll like: 8226 An all-rounded compact sedan that does most things well 8226 Packaging brilliance. Roomier backseat than the Dzire, and a larger 400 Liter boot 8226 1.5L i-DTEC engine offers segment-best power amp performance. Excellent driveability too 8226 Diesels 25.8 kpl ARAI fuel economy rating 8226 Light controls, slick gearshift and easy maneuverability for in-city commuting. AT gearbox available 8226 Hondas reliability amp fuss-free ownership experience What you wont: 8226 Diesels NVH is a full level poorer than the refined Maruti Dzire 8226 Brios unconventional dashboard is too basic for this class of car 8226 Not as dynamically accomplished as the Ford Fiesta Classic, Toyota Etios and others 8226 Diesel isnt as high-rpm friendly as the 1.3L MJD 8226 Many practical features missing ( climate control, seat-belt height adjustment, adjustable neck restraints, auto-locking doors, full MID, folding rear seat etc. ) What youll like: 8226 All-rounded package in a contemporary design 8226 Interiors have best-in-class fit, finish amp quality. Accommodating 407 liter boot too 8226 Fuel-efficient, practical diesel amp peppy petrol. Smooth gearbox 8226 Loaded with features ( keyless start amp go, reversing camera, rear air-con, cooled glovebox etc. ) 8226 Comfortable ride quality and predictable handling 8226 Hyundais fuss free ownership experience amp excellent after-sales service What you wont: 8226 1.1L 3-cylinder diesel lacks the top-end punch of competition. Ordinary highway performance 8226 Steering amp dynamics arent to an enthusiasts tastes 8226 Narrow width makes it more suited as a 4 seater, rather than 5 8226 Boot aside, the premium i20 is closely priced with more power, space, equipment amp refinement 8226 Adjustable front neck restraints, seat-belt height adjustment, full MID, auto-locking doors amp dead pedal missing Last edited by GTO. 4th August 2014 at 10:13. Let me start off my saying, I was thoroughly impressed by the Zest. Not only as a step forward for Tata, but more importantly when compared to the competition as well. Everyone who saw the euro-looking dashboard was pleasantly surprised. Both in terms of design and quality, it is impressive. What became apparent to us, spending several hours looking around the Zest was that the Tata team has definitely put a lot of thought and attention to detail into everything - and it shows. Im glad to see that finally a company has developed an engine with user-switchable maps. Think about it, this is the kind of functionality that people pay 20,000 Rupees for in the form of switchable quotPetesquot or quotRaceDynamicsquot boxes. Tata has built that in, and that too in this segment Of course, the Revotron is in no way an exciting or enthusiast engine, but I really applaud this step. Its something thats always been possible, but no one has bothered to do (in the lower segments). I just wish the driving mode buttons were not quotout of sight and therefore out of mindquot. They should have been on the steering wheel, and they should have remembered their setting after a restart too. My guess is that Tata is going to come out with class topping ARAI fuel efficiency numbers. Thats why that tiny turbo is in there. This is of course pure speculation on my part (and assuming that ARAI lets them use the quotEcoquot mode figures). Lets wait and see8230 The diesel AMT is no doubt something the mass market is drooling over. The beauty of it is that it has the wide torque of the diesel to its benefit, (which is what makes it more driveable than the Celerio). For the average driver, this engine AMT combo will be responsive and truly enjoyable. However, pushed hard, it will get much more coarse. Mechanical (and now electronic) gremlins would be my foremost concern with the Zest. The diesel (Fiat engine, Magneti Marelli AMT) would be my pick, not only for more peace of mind, but also because I thought it was better to drive. The touchscreen audio system has a lot of bells and whistles. If you ever give it a listen, turn the volume ALL THE WAY up - thats when its most impressive. (The mid-variant audio, though decent, isnt as good). Last edited by Rehaan. 4th August 2014 at 10:53. The following 94 BHPians Thank Rehaan for this useful post: 4th August 2014, 11:03 Thanked: 6,829 Times Wow a brilliant detailed review. Read it in one go. Having driven the Revotron Zest for a very short distance, I must admit the steering feel and the quality of buttons are absolutely impressive. This is definitely going to be a big thing for the Tatas. However, Tata must pull their socks in the aftersales department too. But, I am sure even that will improve with the Zest and the Bolt. I recently visited the Concorde showroom in Prabhadevi and what a stunning showroom it is. Very knowledgable staffs, great interiors, almost felt like a lounge. The following 7 BHPians Thank M for this useful post: 4th August 2014, 11:10 Thanked: 8,101 Times Great review, am impressed. There are a few rough edges but I did not see any signs of quotcheapnessquot and cost cutting that was so apparent in the Mobilio test The following 14 BHPians Thank ajmat for this useful post: 4th August 2014, 11:14 Location: Bangalore TVM Thanked: 10,653 Times Brilliant review. More than anything else, I hope the diesel automatic becomes a market sensation and other companies follow suit as well. That apart, the car is a very big leap for TATA Motors. Personally, Ill still be a skeptical on their reliability and would like to wait and watch few months how things fare. If TATA is able to provide good initial ownership and service experiences, I wouldnt mind putting my money down on this one - the diesel AMT of course. Sent from my iPhone using Team-BHP The following 6 BHPians Thank CrAzY dRiVeR for this useful post: 4th August 2014, 11:17 Location: Flying Around Thanked: 19,757 Times Fantastic review, guys Take a bow. The attention given to each detail of the Zest is simply mind-blowing This is arguably the first world-class product from the Tata stable. A lot of small, neat finishes look like they were the results of inputs from the late Karl Slym - the classy European touches to the exteriorsinteriors, placement of the central console buttons, even the OEM Head Unit resembles those RCD units from the Volkswagen cars we know of. I am really proud of the fact that an Indian company has taken such giant strides in vehicle development and has developed (in-house) a truly segment-topping car not only for the Indian market but for international markets as well, with several first-in-segment features. I was waiting for this moment to say this, but - Hyundai, take a backseat The car itself is a looker from the front and rear, no doubt about it. Tata needs to seriously amp up its marketing strategy with the Zest - that superb Revotron mill with class-leading figures, and a segment-first and the most cheapest diesel AMT in the country The Zest has all the makings of being a bestseller, a superstar in its segment (or even a segment higherlower, I dare say). I sincerely hope it turns out to be in the top 10 sellers in our monthly sales charts - both Tata Motors and the legacy of the late Karl Slym thoroughly deserve it. Rated thread a very well-deserved 5-stars Last edited by RavenAvi. 4th August 2014 at 11:22. The following 13 BHPians Thank RavenAvi for this useful post: 4th August 2014, 11:34 Thanked: 1,038 Times Tata Motors trying to give a youth touch to the Zest, not sure if it works, but all the best to them. Would really want to see Zest clock up good numbers and give good competition to the DZires, Xcents, Amazes around. The following 18 BHPians Thank sachinayak for this useful post: Bookmark amp Share Tweet this Thread

No comments:

Post a Comment